Πόσο αλάτι πρέπει να τρως;


alati-diatrofi-300x300Το αλάτι στο φαγητό μπορεί να κάνει κακό στην υγεία σου. Ή μήπως όχι; Μήπως μπορείς να καταναλώνεις αλάτι αλλά να πάρεις και τα μέτρα σου;

Η άσκηση και η υγιεινή διατροφή είναι δυο εξαιρετικοί «σωματοφύλακες» απέναντι στις αρνητικές επιδράσεις του αλατιου, οπότε μην πεταξεις την αλατιέρα σου. Ακολούθησε αυτή τη λογική προσέγγιση απέναντι στο αλάτι:

Προσδιόρισε αν είσαι τύπος με έντονη εφίδρωση

Έπειτα από την επόμενη έντονη προπόνησή σου, κρέμασε το φανελάκι σου να
στεγνώσει και μετά αναζήτησε τα αποκαλυπτικά λευκά σημάδια. Αν τα δεις,
χρειάζεσαι ακόμη περισσότερο νάτριο από την τυπική γυναίκα με καλή
φυσική κατάσταση. Οι άνθρωποι που ξεκινούν τώρα να γυμνάζονται τείνουν
να χάνουν περισσότερο νάτριο με τον ιδρώτα τους (με τον καιρό το σώμα
σου προσαρμόζεται και χάνει λιγότερο). Ο πιο έξυπνος τρόπος για να το
αναπληρώσεις: έχε μαζί σου ένα αλμυρό σνακ για μετά την προπόνηση
–κριτσίνια και τυρί ή τυρί cottage και φρούτα– ή πρόσθεσε αλάτι σε
υγιεινές τροφές όπως το καστανό ρύζι και τα λαχανικά.

Έχε υπό έλεγχο την αρτηριακή σου πίεση

Η πίεση έχει την τάση να αυξάνεται σταδιακά με την ηλικία, έτσι ακόμη κι
αν οι μετρήσεις σου είναι καλές τώρα, μπορεί να μην παραμείνουν για
πάντα έτσι. Να ελέγχεις την αρτηριακή σου πίεση σε κάθε επίσκεψη στο
γιατρό σου. Η υπέρταση δεν εμφανίζει συμπτώματα και γι’ αυτό ονομάζεται
συχνά σιωπηλός δολοφόνος.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 5 light τροφές με αλάτι όσο μια σακούλα πατατάκια

Δείξε προτίμηση στις τροφές ολικής αλέσεως

Αν ήδη προσπαθείς να μειώσεις την κατανάλωση των επεξεργασμένων τροφών
και να τρως λιγότερο έξω, μειώνεις αυτόματα την πρόσληψη νατρίου. Αν η
αρτηριακή σου πίεση είναι ελαφρώς υψηλή, ξεκίνα να συγκρίνεις προϊόντα
της ίδιας κατηγορίας, όπως σούπες και ψωμιά, για να δεις πόσο νάτριο
περιέχουν. Μερικές απλές αλλαγές μπορεί να σε βοηθήσουν να μειώσεις την
πρόσληψή του.

Μάθε το οικογενειακό σου ιστορικό

Η υπέρταση σχετίζεται πολύ με την κληρονομικότητα, γι’ αυτό και υγιείς
άνθρωποι που γυμνάζονται μπορεί να παρουσιάζουν υψηλή πίεση αν έχουν
οικογενειακό ιστορικό. Αν ισχύει αυτό για σένα, κάνε τακτικά
αιματολογικές εξετάσεις και φρόντισε να παρακολουθείς την πίεσή σου. Η
μείωση του νατρίου είναι σημαντική σε αυτή την περίπτωση. Περίπου το ένα
τρίτο του πληθυσμού είναι ευαίσθητο στο νάτριο, που σημαίνει ότι η
αρτηριακή τους πίεση ανταποκρίνεται έντονα στο αλάτι συγκριτικά με
άλλους ανθρώπους.

Αύξησε την πρόσληψη του καλίου

Αυτό το μέταλλο είναι ο… κρυπτονίτης του νατρίου, ακυρώνοντας τις
δυνάμεις του. Μια διατροφή πλούσια σε κάλιο μπορεί να σε βοηθήσει να
μειώσεις την αρτηριακή σου πίεση. Και δε θα προτιμούσες να τρως
περισσότερες μπανάνες και σπανάκι παρά να μασουλάς ποπκόρν; Άλλες
σημαντικές πηγές καλίου είναι η γλυκοπατάτα, τα edamame, το πεπόνι και
οι φακές. Μαζί με αυτά, αύξησε επίσης την κατανάλωση των γαλακτοκομικών
με λίγα λιπαρά και πλήρη δημητριακά.

Συνεργάστηκε ο Γιάννης Μακρυγιάννης, ειδικός καρδιολόγος.

http://www.shape.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s