Η σωστή διατροφή όταν είσαι όλη μέρα στην παραλία


adunΗ ιατρός βιοπαθολόγος Δρ. Μαρία Ψωμά μάς προτείνει τα ιδανικά σνακ για την παραλία

 

Aπο τις πιο σημαντικές οδηγίες για την παραλία είναι να έχετε κάποια σνακ μαζί σας, για να μην μείνετε νηστικές. Θα πρέπει να προσέξετε όμως να είναι ένα νόστιμο και υγιεινό σνακ που θα λειτουργήσει ως ένα ενδιάμεσο γεύμα που θα προσφέρει ενέργεια και θρεπτικές ουσίες στον οργανισμό.

Τι χρειάζεται λοιπόν να ξέρουμε για τα υγιεινά σνακ στην παραλία;

Νερό
Πίνετε πολύ νερό όσο είστε στον ήλιο και στη θάλασσα. Τα 8-10 ποτήρια πρέπει να είναι η βάση και από εκεί ξεκινάμε να προσθέτουμε! Ειδικά τώρα με την εφίδρωση, ο οργανισμός απαιτεί περισσότερο νερό, πόσο μάλλον αν κάνετε κάποια αθλητική δραστηριότητα. Εκτός από το νερό, ενυδατώστε τον οργανισμό σας με στικ λαχανικών όπως αγγουράκια, σέλερι και καρότο ή προσθέστε τα στο σπιτικό σάντουιτς μαζί με ντομάτα που επίσης ενυδατώνει. 

Ένα μεγάλο “όχι” στο αλκοόλ
Αλκοόλ + ήλιος + θάλασσα είναι ένας πολύ επικίνδυνος συνδυασμός. Πέρα από τις κενές θερμίδες, πέρα από την καταστολή της αυτοσυγκράτησής σας, είναι πολύ επικίνδυνο να μπείτε στη θάλασσα έχοντας καταναλώσει αλκοόλ. Ακόμη και αν το καταναλώσετε, να είστε πάντα με γεμάτο στομάχι.Αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος αφυδάτωσης ,ζάλης και αντιδραστικής υπογλυκαιμίας.

Το ιδανικό σνακ για την παραλία

– Είναι ελαφρύ σε συστατικά και θερμίδες.

– Δεν αλλοιώνεται εύκολα από τη ζέστη.
– Μεταφέρεται εύκολα χωρίς να λερώνει.
– Τρώγεται με το χέρι.
– Δεν σας βαραίνει γιατί σίγουρα θα θελήσετε να μπείτε ξανά στη θάλασσα.

Καφές σαν… σνακ!

Μπορεί να μην έχετε συνδυάσει στο μυαλό σας τον καφέ σαν σνακ παραλίας, όταν όμως παίρνετε καφέδες με κρέμα, με σαντιγύ, με σιρόπι και διάφορες άλλες προσθήκες, οι θερμίδες του καφέ μπορεί να αντιστοιχούν σε ένα ή δύο τοστάκια. Τι θα σας χορτάσει περισσότερο;
Το σνακ του κινηματογράφου στην παραλία!
Έχετε σκεφτεί ποτέ το ποπκόρν σαν ένα σνακ για την παραλία; Και γιατί όχι; Αν φτιάξετε μόνοι σας ποπκόρν στο φούρνο μικροκυμμάτων ή στην κατσαρόλα με 3-4 κ.σ. ελαιόλαδο και λίγο αλάτι –το οποίο τώρα το καλοκαίρι το θέλουμε ώστε να μην πέσει η πίεση λόγω της ζέστης- τότε έχετε ένα ελαφρύ και γευστικό σνακ που διατηρείται πολλές ώρες. Επιπλέον, το ποπκόρν περιέχει πολλές φυτικές ίνες που βοηθούν τη λειτουργία του εντέρου και συμβάλουν στον κορεσμό.

Ιδέες για υγιεινά σνακ στην παραλία
Θα δείτε πως κάποια από τα σνακ που σας προτείνω θα μπορείτε να τα αγοράσετε από την καντίνα ή το καφέ στην παραλία, ενώ άλλα θα τα έχετε προετοιμάσει εσείς πριν ξεκινήσετε για τη θάλασσα. Θα σας πρότεινα επίσης να έχετε μαζί σας στην παραλία ένα φορητό ψυγείο που θα σας λύσει τα χέρια, ειδικά αν αγαπάτε τις ερημικές παραλίες.
Σας δίνω απλά μερικές ιδέες, εσείς θα τις προσαρμόστε ανάλογα με τις διατροφικές σας προτιμήσεις και τις συνθήκες των διακοπών σας.

– Φρούτα, ολόκληρα ή κομμένα σε τάπερ, και ωμούς ξηρούς καρπούς
– Ένα μικρό σάντουιτς με αραβική πίτα (γαλοπούλα-τυρί–ντομάτα-μαρούλι)
– Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης (γαλοπούλα-τυρί)
– Στικ λαχανικών (αγγούρι, καρότο, σέλερι)
– Βραστό αβγό και ψωμί ολικής άλεσης
– Κριτσίνια, κράκερ ολικής άλεσης
– Ρυζογκοφρέτες
– Γιαούρτι με φρούτα ή/και μέλι
– “Ορφανή” μπαγκέτα (θα αφαιρέσετε το πάνω ψωμί από την μπαγκέτα) 

Προσοχή στις δηλητηριάσεις
Η υψηλή θερμοκρασία και οι πολλές ώρες εκτός ψυγείου κάνουν επιρρεπείς στις αλλοιώσεις σχεδόν όλες τις τροφές. Για περισσότερη ασφάλεια:

Χρησιμοποιείτε φορητό ψυγειάκι για την παραλία.
Έχετε τα τρόφιμα πάντα σε σκιερό μέρος.
Καταναλώνετε τα πιο ευπαθή, π.χ. σάντουιτς με τυρί και αλλαντικά, μέσα σε δύο ώρες πολύ από τη στιγμή που θα βγουν από το ψυγείο.
Στα σάντουιτς μη βάζετε βούτυρο και ευπαθείς σάλτσες όπως η μαγιονέζα γιατί είναι πολύ ευκολότερο να αλλοιωθούν.
Ακόμη και τα φρούτα και τα λαχανικά, π.χ. οι ντομάτες, χαλάνε από τις υψηλές θερμοκρασίες. Θα το καταλάβετε από την ξινή γεύση ή μυρωδιά τους.

: http://www.missbloom.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s